Den 8.2.2020 firade JCI Mariehamn årsfest på Nautical i gott sällskap av kammarens egna, samt även gäster från JCI Stockholm. Evenemanget var exceptionellt fint och känslosamt, eftersom ett av huvudpunkterna under årsfesten var så kallat tupp-program där medlemmar som når 40-år ordnar underhållning för att tacka för sig och sin i tid i JCI Mariehamn.

Detta år var det vår egna extraordinära senator Terhi Metsola som stod på turen, och vi fick se glimtar av hennes otroliga karriär inom JCI. Terhi har verkligen lyft Åland på kartan inom JCI genom åren, genom att vara aktiv på fastlandet och inom kammaren. Från och med i år kommer Terhi Metsola fortsätta som senator inom JCI Mariehamn, vilket tur nog innebär att kammaren kan vända sig till Terhi för att ta del av hennes extensiva, djupa kunskap om JCI.

Det var även Anna Nordlund-Gustafssons sista år hos JCI Mariehamn, men hon kunde tyvärr inte delta i festligheterna.

I bilden senator Terhi Metsola #76947, med senator Fredrik Häggblom #73446.

År 2020 har JCI Mariehamn en ovanligt liten styrelse, med enbart fyra ordinarie styrelseposter fyllda. Det bjuder på en intressant utmaning för styrelsen, som hoppas som litet men effektivt team kunna erbjuda JCI Mariehamn på intressanta evenemang under året.

I den nya styrelsen ingår Katarina Weckman, Alex Östergård, Sofi Ekholm, Ivar Gullström samt tjänsteman Alexandra von Schantz.

Styrelsen 2020. Från höger presenterat är Ivar Gullström, Katarina Weckman, Alex Östergård, Sofi Ekholm.